roosschweigmann.reismee.nl

Groetjes uit Sri Lanka!

Eerste berichtje vanuiteen internetcafe in Kandy. Ik ben gisteren aangekomen hier. Na een lange vlucht werd ik opgehaald door de plaatselijke organisatie waar ik voor ga werken. Ipv naar het vrijwilligershuis bracht zeme naar het dichtsbijzijnde 'hotel' waar ik zou wachten totdat de andere reizigers van vandaag aankwamen. Het hotel was een soort hut met vliegen, muggen en andere beesten waarvan ik gelukkig niet weet wat het waren, en een wc die niet kon doorspoelen. Ik heb een poging gedaan tot me opfrissen met de 'douche' aka een emmer gevuld met water. En daarna nog even geslapendiep ingegraven in mn lakenzak (kel ik ben je voor eeuwig dankbaar dat je zei dat ik dit mee moest nemen)De vrouw die me ophaalde bij het vliegveld zei voor ze ging dat ze rond 13.00 terugzou zijn endat ik de deur gesloten moest houden totdat ze er waren. Toen ze er om 14.30 nog niet was ben ik toch even naar buiten gegaan en meteen kwamen er allemaal Singalese mannetjes op me af gerend die eruit zagen of ze me 1)gingen vermoorden met de soort bijlen die sommige in hun hand hadden2)zouden verkrachtenen ik voor de rest vme leven aids zou hebben. Ik ben snel weer naar binnen gevlucht. Later kwam de hoteleigenaaar vragen of alles goed was en heb ik bij de deur even met hem gepraat.Hij was erg aardig en vroeg of ik wat wilde eten/drinken. Ik zei hem dat ik nog geen rupi's (geldeenheid hier) had maar dat maakte niks uit. Mensen zijn over het algemeenerg vriendelijk en behulpzaam hier.Terwijl ik met hem praattekeek ik mijn ogen uit.De omgevingis zo mooi. Alles is groen, overal groeien palmbomen en exotische vruchten.Je bent echt midden in de natuur.Ik zag de Singalese mannetjes aan het werk. Ze waren bomen aan het omzagen enbeesten aanhet vangen met een soort theedoek (lukte nog ook).Ze kwamen er later bij staan en bleken eigenlijk gewoon heel geintresseerd naar zo'n blanke blonde hier in de wildernis, en leken helemaal geen kwade bedoelingen te hebben (toch bleef ik maar veilig bij de deuropening). Rond 15.00 kwam de bus met daarin nog 5 andere meiden. Ik was zo blij dat ze er waren. Er zijn 2 Nederlandse meisjes, 1 Duitse en 2 Australische, allemaal hele leuke meiden. Wereden metde bus naar Kandy. Het verkeerhieris echt chaos. Dewegziet er in principe hetzelfde uit als in Nederland,asfalt met in het midden een streep.Echter ipv 2 richting verkeer rijden hier gemiddeld 3 a 4 auto's naast, langs, over, door, tegen elkaar met ondertussen overal getoeter. Overal zijn ook tuktuk's, het plaatselijke vervoermiddel. 4 uur later kwamen we aan bij het hostel. Een groot huis met 2 badkamers en een slaapkamer waar we met zn 6en overnachten. We hebben gegeten met de andere vrijwilligers, die in een huis iets verderop zitten. Ook leuke meiden. Onze begeleider Dhammike was er ook en hij is degene die alles regelt. Vandaag heeft hij ons meegenomen naar Kandy en de belangrijke plekken laten zien. Het is een erg drukke en indrukwekkende stad. Overal kraampjes met eten en overal verkopers die je aanspreken en mensen die je nakijken. We hebben geld gepind en een plaatselijke sim-kaart gekocht. 072-5790639 is vanaf nu mijn nummer. Vanavond gaan we naar een dans-show, ben erg benieuwd. De rest vd week is ook introweek en er staan allemaal leuke dingen op het programma. Volgende week start ik dan met het vrijwilligerswerk. Nu gaan we weer door, verder Kandy verkennen. Alles gaat goed, ben gezond, leuke mensen om me heen en weer goed bijgeslapen! We hebben in het huis geen internet dus volgend bericht komt als we weer in de buurt ve internetcafe zijn (geen idee wanneer)

Reacties

Reacties

jacq

fijn dat ik een bericht kan lezen en het goed met je gaat. je zal je niet erg gelukkig hebben gevoeld in die "hotelkamer"maar gaat nu genieten. xxmami

Mario

Veel plezier! X

Nicolette

Hoi Roos, leuk stukje heb je geschreven! Veel succes & plezier deze week! xx

Rob

Hoi Roos, bijzonder fijn dat je vrijwilligerswerk doet. Zeker in zo'n land. Die ervaringen blijven je altijd bij. Leuk verslag en blijf dicht bij jezelf bij alle keuzes die je gaat maken. Heel veel plezier

kelly

hahaha, heerlijk verhaal roos! en zo herkenbaar allemaal. superfijn dat er nog andere meiden zijn! veel plezier deze week tijdens de introductie, en doe dhammike de groetjes van mij ;)

dikke knuffel, kelly

jill

hoi roos, het klinkt allemaal heel avontuurlijk en spannend. Ik vind het heel leuk je verhaal te lezen, heel veel succes en blijf genieten ondanks de dieren en rare mannetjes!xJill

Antoinette

lieve Roos, wat een spannend begin van je verblijf in Azië! en probeer maar niet te achterhalen wat die beestjes waren (hooguit als je weer in Nederland bent!) veel plezier in je introductieweek en hoop weer snel iets te kunnen lezen.
dikke knuffel van je tante!!!

Heleen

Wat een heftige start Roos, in zo'n vreemde omgeving met al die singalese mannetjes om je heen. Maar gelukkig geniet je wel zo te lezen. Veel plezier, liefs Heleen

Marlene

Wat een start zeg pfff, haha! Maar fijn dat je goed bent aangekomen. En leuk dat je nu met een groep meiden bent! Succes! Xxx

Channah

Wat leuk om te lezen!! Fijn dat het goed gaat. En wat grappig omschreven die mannen die op je af kwamen met bijlen. zie het helemaal voor me haha.
Lieve Roos, veel plezier en succes! XX

Ingrid

De mannen en ik wensen je heel veel plezier daar en vooral veel incasseringsvermogen... Hou je taai en we volgen je belevenissen in het koude Holland!
Groeten en een dikke kus uit Beverwijk.

Helen

Roos, wat ontzettend leuk om je op deze manier te volgen! Veel succes verder met je werk en geniet van alle dingen om je heen.
Groetjes, Paul, Helen en Wesley
p.s. 6,2 voor rep.!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active